GYIK

Kalandor mentőcsónakkal

GYIK / Kérdések a Hajózásról

  • Milyen engedélyekre van szükségem a hajó bérléséhez?

A hajó bérléséhez érvényes kishajóvezetői engedély szükséges. Az engedélye meglétét, érvényességét indulás előtt kérjük ellenőrizze Ön is! https://vizsgakozpont.hu/hajozas/belvizi-kedvtelesi-celu-hajos-kepesitesek

  • Milyen tudásra van szükségem a hajó vezetéséhez?

A kishajó működését bemutatjuk a helyszínen a bérléskor, de ezen felül a vízi kresz ismeretére, valamint a hajó vezetési képességre már szüksége van a bérlőnek vagy szkipperének.

  • Mehetek-e külföldre a hajóval?

A hajóval csak Magyarországon belül hajózhat a bérlő. Külföldre csak a bérlés megkezdése előtt egyeztetett esetben mehet.

  • Hol vehető át a hajó?

A hajó az Alsógödi kompnál áll nyílt vízen egy bóján, ahová a „dingivel” lehet bejutni. A bepakolás idejére lehet használni a kompkikötőt a komp zavarása nélkül.

GYIK a Felmerülő Költségekről

  • Mik a bérleti díjon kívül felmerülő további költségek?

A hajók bérleti díján felül ki kell fizetni a kauciót (ami alapesetben vissza jár), a transit logot, az üzemanyagot. Ezeken felül lehetőség van extra felszerelések bérlésére is. Érdemes előre számolni a kikötési és az étkezés költségekkel is a hajós nyaralás alatt.

  • Mi az a Transit Log?

A transit log kötelező díj, ami takarja a végső takarítást, és a dokumentumok elkészítésének költségeit.

  • Mi az a kaució?

A kaució az a pénzösszeg, amelyet a hajó esetleges károsodásainak fedezésére használunk. Ez készpénzben fizetendő közvetlenül a bérléskor és a hajó leadásakor készpénzben fizetjük vissza, ha a hajón nincs sérülés, vagy károsodás.

  • Hogyan lehet fizetni a szolgáltatásokért és extrákért?

A szolgáltatások és extrák a helyszínen fizethetők, de csak készpénzben.

  • Rendelkezik a hajó biztosítással?

Igen, a hajónak van kaszkó és felelőség biztosítása, kaucióbiztosítás a helyszínen köthető.

  • Bérelhető a hajó kapitánnyal is vagy csak anélkül?

A hajó elsősorban kapitány nélkül bérelhető, de bizonyos esetekben kapitányt is biztosítunk mellé pótköltség ellenében, de erről előre egyeztetni szükséges.

GYIK a Hajó lefoglalásáról

  • Milyen dokumentumokat kapok a foglalás után?

Először foglalási visszaigazolást kap, majd az előleg befizetése után elküldjük e-mailben a bérleti szerződést.

  • Hogyan mondhatom le a foglalást?

Lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a +36 30 914-0869 -es telefonszámon vagy a honlapon keresztül a „KAPCSOLAT” menüpont alatt.

GYIK Egyebekről

  • Vihető-e kisállat a hajóra?

Nem, kisállat nem vihető a hajóra egyáltalán.

  • Lehet-e a hajóban dohányozni?

Hajó kabinjaiban és a cockpitban sem megengedett a dohányzás.

  • Hol hagyhatom az autómat amíg hajózok?

Az autót a kompkikötőnél lehet hagyni a parkolóban, ami nem fizetős, de nem is őrzött.

  • Gyerekek számára is van mentőmellény a hajón?

Igen, vannak gyerek számára is mentőmellények, de érdemes előre jelezni, hogy hányan lesznek és milyen súlyúak,  hogy a bérlés megkezdésekor biztosan legyen számukra megfelelő mentőmellény.

  • Biztonságos a hajó gyerekek számára is?

A tervezők törekedtek a gyermekes családok biztonságos hajózásának kialakítására. A fedélzeten a korlát beljebb van a hajó szélétől és a fedélzetre is elöl a korláton belül található egy kibúvó a gyerekek számára, ahol biztonsággal mozoghatnak saját örömükre, a szülők idegeinek kímélésével.

  • Mi a teendő havária esetén? (vészhelyzet: üzemzavar, baleset, Időjárási körülmény…)

Havária fajtájától függően azonnal értesíteni kell a hatóságokat és/vagy a bérbeadót, illetve azonnal meg kell kezdeni az elhárítást, mentést és a további vészhelyzet kialakulásának megakadályozását.

  • Hol tehetem fel saját kérdéseimet, ha a GYIK nem tartalmazta?

Az alábbi linkre kattintva teheti fel kérdéseit, amire igyekszünk minél gyorsabban válaszolni: https://vizibicikli.hu/berlessel-kapcsolatos-kerdesek-berlesi-idoszak-egyeztetese-szezonalis-foglalasok-idoszakos-foglalasok/